Bakalaureusetöö Juhendaja: Taive Särg
Tartu Ülikool Tartu 2005 |
Autor kirjutab uurimuse sissejuhatuses nii: "Tänu mitmete pillimeeste ja pillimeistrite tegevusele on Eestis viimase paarikümne aasta jooksul taaselustunud väikekannelde mängutraditsioon. 2005. aasta kevadel kinnitati riiklikult muusika- ja huvikoolide rahvamuusika raamõppekava, mille alusel on nüüdsest ühe erialana võimalik õppida ka väikekannelt. Nõnda on sündinud vajadus seda pilli puudutava üksikasjalikuma käsitluse järele, mis hõlmaks väikekandlelugude ajaloolis-kultuurilisi ja muusikalisi aspekte. Teema valikut suunas ka mu enda kiindumus selle pilli vastu ning senine tegevus väikekandleõpetajana. Kõik see on äratanud sügavamat huvi ning innustanud mõtlema väikekandlelugude kunagise konteksti ning muusikalise struktuuri üle." |
Uurimuse struktuur
SISUKORD
5.3.3. Astmete omavahelised funktsionaalses suhted
LISAD |
Veebikogumiku toimetaja Krista Sildoja arvab järgmist: "Katrin Soone bakalaureusetöö näol on tegemist väga huvitava ja samas ka innovatiivse uurimisteemaga. Nimelt, kui rahvapille on Eestis varasemalt uuritud ja seda eelkõige etnograafilisest vaatepunktist, siis nendel pillidel mängitud muusikat vastava muusika kultuurilises kontekstis on kirjeldatud väga vähe. Siinkohal annab töö autor märkimisväärse panuse vastavasisulise uurimistöö praktikasse. Rõhutada tuleb ka asjaolu, et rahvapillimuusikat on võimalik uurida vaid seda ise praktiliselt tehes – Katrin Soon on kõrgetasemeline väikekandlemängija." |
Katrin Soon "Labaga kannel Setumaal 20. sajandi algul: mängutraditsiooni ja pillilugude analüüs" Avaldatud 19. jaanuaril 2012 |